Dag 20: Bangkok, terugreis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard Kok - WaarBenJij.nu Dag 20: Bangkok, terugreis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard Kok - WaarBenJij.nu

Dag 20: Bangkok, terugreis

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

31 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Onze laatste dag in Thailand. Mijn slippertjes hebben de tocht gisteren niet meer overleeft, gelukkig had ik nog een reserve paar gekocht dus ik zit niet zonder. Na het ontbijt nog even wat snorkelen, een duik in het zwembad en nog een verse fruit shake nuttigen en daarna moeten we ons klaar maken voor vertrek. De terugreis gaat ongeveer 20 uur duren. We beginnen om 14 uur plaatselijke tijd (9 uur in Nederland) in een open wagen van het hotel. Het lijkt wel een soort rollercoaster waar we inzitten, doordat we niet de voorkant niet kunnen zien en de weg stijl en hobbelig is en het ding erg abrupt remt. Na een minuut of twintig zijn we in de haven waar we de Ferry nemen naar Koh Samui via Koh Pha Nang. We komen om 17 uur aan in Koh Samui, waar de taxi al klaar staat (Saskia nog snel even geregeld voordat we vanuit Koh Tao vertrokken) om ons naar de luchthaven te brengen. Onze vlucht is om 19:05 uur, dus weinig speling en door de spits, maar ruim een half uur later zijn we er, dus ruim op tijd. De luchthaven Koh Samui is klein, maar ziet er wel mooi uit. Je loopt gewoon buiten om vanaf de check-in balie naar de gate door een soort winkelstraat (een soort korte lijnbaan), het ziet er grappig uit en ook heel verzorgd. Om 20:30 uur landen we in Bangkok waar drie weken geleden onze reis door Thailand begon. Deze luchthaven is enorm en modern, vergeleken met de rest van Bangkok. Bij het inchecken zien we tegenover ons weer onze reisgenoten uit Limburg staan. Daarna zijn we gaan eten en winkelen, we moeten tenslotte hier 6 uur overbruggen. Onze vlucht staat gepland voor 2:25 lokale tijd (21:25 uur Nederlandse tijd). Of we op tijd richting Dubai vertrekken weten we pas morgen. Goedenavond (สวัสดีตอนเย็น, sa-was-dee-ton-yen).