Dag 9: Chiang Mai, Olifanten kamp - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Richard Kok - WaarBenJij.nu Dag 9: Chiang Mai, Olifanten kamp - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Richard Kok - WaarBenJij.nu

Dag 9: Chiang Mai, Olifanten kamp

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

20 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Op tijd op vandaag, want we worden tussen 8:15 en 8:45 uur opgehaald voor de excursie naar de olifanten. We reizen met een Frans stel, een paar Chinese meisjes en een Nederlands meisje richting het olifanten kamp. Dit is een ritje van zo'n 1,5 uur. Al snel blijkt dat de schokbrekers van het busje aan vervanging toe zijn, want we stuiteren achterin het busje heen en weer. Op het kamp krijgen we eerst allemaal andere kleding aan een wordt onze eigen naam op onze arm geschreven in het Thais. Vervolgens krijgen we een korte uitleg van een aantal woorden (commando's) voor de olifanten, zoals pai = gaan, hauw = stop, bauwbauw = rustig aan, jokka = poot ophoog, soe = poot hoger, bonsoe = mond open en nog een aantal woorden. Daarna gaan we een ritje met de olifanten maken. Saskia gaat samen met Joey op de grootste olifant waarbij ook een baby olifant meeloopt met zijn moeder en ik samen met Nick. Het eerste stukje gaat door een bergachtig landschap. Al snel vind Nick het een beetje eng worden, hij houd toch nog een aardige tijdje vol, maar dan is de grens toch echt bereikt en wil hij eraf net voordat we de rivier in gaan. In de rivier stappen we af en gaan de olifanten spelen met het water en laat ze ook zien hoeveel kracht ze hebben met hun slurf door ons op te tillen. Je kan zien dat ze daar echt heel veel plezier in hebben, vooral als een stel met elkaar gaat spelen en een ander stel een klein olifantje erbij wilt maken. Na het relax momentje klimmen we weer op de olifanten en gaan we door de rivier heen. Joey zit nu bij mij en Saskia bij het Franse meisje, omdat de mama met de baby olifant niet door de rivier kunnen lopen. Uiteindelijk komen we tot ruim boven onze middel in het water. Vervolgens gaan we we terug naar het basis kamp waar we genieten van een simpele Thaise lunch. In de middag gaan we nog met een paar verzorgers suikerriet kappen en dit voeren aan de olifanten. Dit laatste is alleen maar omdat de andere groep nu met de olifanten weg zijn en ze de tijd moeten doden, vlug even onder en primitieve koude douche en zijn we rond 18 uur weer helemaal door elkaar geschut terug in ons hotel, zodat de boys nog even en duik kunnen nemen in het zwembad. We sluiten de dag af met de restaurant keuze van Saskia, Thais restaurant. De keuze van gisteren was namelijk van mij, morgen is Joey of Nick aan de beurt. Goedenavond (สวัสดีตอนเย็น, sa-was-dee-ton-yen)

• 20 Juli 2015 - 20:04

Diana De Wit:

Wat een leuke dag weer....
    Maar wel stoer hoor nick, dat je er ook zo lang op heb gezeten.
    Veel plezier nog. .