Dag 19: Koh Tao, snorkelen - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Richard Kok - WaarBenJij.nu Dag 19: Koh Tao, snorkelen - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Richard Kok - WaarBenJij.nu

Dag 19: Koh Tao, snorkelen

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

30 Juli 2015 | Thailand, Koh Tao

Gelukkig begint de dag vandaag met een zonnetje. We zijn op tijd op want we hebben een snorkel excursie. Het eiland Koh Tao is de op één na mooiste plaats op deze aarde om te snorkelen. We worden door een taxi opgehaald. Normaal gaan er in een taxi vier personen, maar er moeten er nu twaalf mee. Proppen dus. Ik hou angstvallig een Frans jongetje naast mee stevig vast zodat hij er niet uit valt. Gelukkig duurt de rit maar kort, een minuut of tien. Na een instructie worden we met de boot achtereenvolgens naar vijf snorkel plekken gebracht, Thian Og Bay (Shark Bay), Aow Leuk Bay, Hin Wong Bay, Mango Bay en als laatste Nang Yuan Island waar we ook aan wal zijn geweest. De één plek is nog mooier dan de ander. We hebben hele mooie riffen, koraal, vissen en schildpadden gezien. We hebben wat foto's kunnen maken met een "dry dock", alleen de foto's zijn lang niet zo mooi als wij in het echt gezien hebben. Na terugkomst in de haven zijn we gelijk de was op gaan halen en omdat weer toch langs het zwembad van het andere hotel kwamen hebben we daar maar gelijk een verfrissende duik genomen. We hebben onze laatste avond hier in Thailand afgesloten met een heerlijk Thaise diner. Nick dacht hier anders over en heeft een klein hamburgertje op, zie foto. Morgen middag begint onze lange terugreis naar Nederland, dus we kunnen morgenochtend nog eerst even genieten. Goedenavond (สวัสดีตอนเย็น, sa-was-dee-ton-yen).

Tags: Snorkelen